Wat maakt de "Woedoe" ongeldig?

Fatwa-reeks nr. 1: Wat maakt de "Woedoe" ongeldig?

De Sheikh Ibn 3Uthaimeen, moge ALLAH hem genadig zijn, heeft gezegd:

Bloed dat niet uit de voorste of achterste uitscheidingsweg komt, maakt de "Woedoe" (rituele reiniging) niet ongeldig. Ongeacht het weinig of veel is.

Ook wordt de "Woedoe" niet ongeldig door het overgeven of door pus dat uit wonden of dergelijke vloeit, omdat hetgeen dat uit het lichaam komt de "Woedoe" niet ongeldig maakt, behalve als het uit één van de twee uitscheidingswegen komt.

(ontleend aan "Fataawa fiel-hajj wal-3omra", deel 1/pag. 97)


2 reacties:

Anoniem zei

Sallaam,
Ik zit met een vraag en niemand kan mij een juist en volwaardig antwoord geven.
Waarom mogen wij, Moslims, het vlees van het offersschaap niet delen met niet-Moslims?
Kan iemand mij daar een antwoord op geven AUB

Choukran

Anoniem zei

Ik weet dat het offeren moet gebeuren omdat het soenna is. Google naar eens op de reden waarom moslims het offerfeest vieren en andere religies in mindere mate. Ik denk dat het delen van het vlees met andere (arme) moslims een deel van de soenna is. Soenna = voorbeeld en voor zover ik begrijp is het beste om de soenna te volgen.

Een reactie posten

Live duroos